Residentie Brouwhorst

Residentie Brouwhorst is gelegen in de wijk Brouwhuis.  Deze residentie beschikt over een zeer ruime recreatiezaal met een keuken en allerlei voorzieningen.

De Reikende Hand ontvangt op vrijdag zo’n 12 gasten voor de dagbesteding.
De  7 vrijwilligers verzorgen een gevarieerde dag in samenspraak met de gasten.
Het dagprogramma start rond 09.00 uur met ontvangst en natuurlijk: koffie met een koekje. De mantelzorgers (of de taxi) brengen onze gasten en drinken nog gezellig even koffie mee. Eventuele bijzonderheden worden dan doorgesproken. Vaak zien we ook dat de mantelzorgers elkaar even opzoeken om ervaringen uit te wisselen.

Het programma start rond 09.30 uur. Na overleg met onze gasten gaan we meestal in twee of drie groepjes aan de slag. Kaarten, tekenen, schilderen, fröbelen, rummikub, biljarten. Noem maar op… Natuurlijk is er ook altijd tijd voor een praatje, het levensboek of zomaar even niets doen.

Boodschappen doen hoort er natuurlijk ook bij als je met zoveel mensen wil lunchen. Samen met enkele gasten gaat een vrijwilligster boodschappen doen in het winkelcentrum. Gezellig samen allerlei spulletjes kopen en natuurlijk even neuzen wat alles kost.

De lunch wordt door vrijwilligers en gasten voorbereid, vaak wordt soep gemaakt, iets lekkers gekocht voor bij de lunch. Soepballetjes draaien, tafels dekken, gewoon, de alledaagse dingen.
Een bijzonder gezicht: zo’n 20 personen aan de lange tafel genietend van de lunch.

Na de lunch wordt alles opgeruimd en vervolgen we onze activiteiten.   Ook nu bepalen de gasten zelf wat ze graag willen doen: wandelen, eendjes voeren, biljarten, beweegactiviteit, schilderen. Een activiteit die ter afsluiting van de dag graag wordt gedaan is bingo. Natuurlijk hebben we altijd leuke prijsjes. Mooi om te zien die gespannen, geconcentreerde gezichten….

Wat is zo’n dag toch snel om en wat doet het goed om die tevreden gezichten te zien en te horen : “bedankt he!  het was gezellig, tot volgende week.

De dagbesteding in Brouwhuis  is een bijzondere dagbesteding want ook hier werken we samen met een zorginstelling uit de regio. Natuurlijk houden wij de regie en onze eigen identiteit! Lees meer hierover onder het kopje: Zorgorganisatie de Zorgboog.