De dagbesteding

Stichting de Reikende Hand streeft ernaar om in de wijken van Helmond een dagbesteding te realiseren zodat de inwoners van Helmond zoveel mogelijk in hun eigen wijk opvang en begeleiding kunnen krijgen. Op dit moment is er een dagbesteding in Stiphout.

In overleg met onze gasten wordt gekozen welke activiteiten die dag zullen plaatsvinden. Er zijn verschillende activiteiten, zowel uit het dagelijks leven zodat de gasten voelen echt iets bij te dragen als activiteiten die ervoor zorgen dat ze fit en actief blijven of juist rustig en ontspanning krijgen.

Zo varieert het van het gezellig drinken van een kopje koffie of thee met wat lekkers, tot het maken van een praatje, bloemschikken, tekenen, schilderen, een gezelschapsspelletje doen of trainen met onze Braintrainer. Tussendoor moet er geluncht worden, waarvoor we samen de inkopen doen en het eten samen voorbereiden. Zoals een heerlijk kopje soep of juist echte Hollandse pannenkoeken! En met mooi weer gaan we er even tussenuit, een lekker stukje wandelen, de eendjes voeren en een ijsje eten.

Kortom: er is altijd wel wat te doen en zo is er ook altijd iets wat in de smaak valt bij onze gasten.

Bent u benieuwd naar de dagbesteding? Klik dan hier om meer te lezen over de dagbesteding in Stiphout.

De dagbesteding in Stiphout is gelegen aan de Wevestaat 64a, in een rustige wijk. Deze locatie is geopend op dinsdag en heeft een zeer ruime huiskamer waar onze gasten zich snel thuis voelen.

Dankzij de volledig ingerichte keuken kunnen onze gasten helpen met het klaarmaken van de soep of iets lekkers bakken zoals pannenkoeken.

Valt koken of bakken niet helemaal in de smaak? Dan is de ruimte ook geschikt om te knutselen of spelletjes te spelen. Zo zijn er altijd enkele gasten die graag kaarten of rummikub spelen en anderen die graag schilderen of tekenen. Voor ieder wat wils!

Natuurlijk spelen wij ook in op de seizoenen en feestdagen en zoeken wij altijd gepaste activiteiten, zoals het maken van een kerstversiering of paasstuk. Maar we staan ook altijd open voor eigen creaties en inbreng.

Een van de ruimtes wordt regelmatig gebruikt om de vrouwen onder onze gasten te verwennen. Deze wordt namelijk ingezet als beautysalon waarin we de handen masseren met lekkere crème en daarna de nagels vijlen en lakken. Een echte verwenactiviteit.

Tot slot is er door de rustige wijk en de directe omgeving voldoende mogelijkheid om een korte of wat langere wandeling te maken in de natuur.

Voelt u zich al thuis?