Hoe wij dat doen

Bent u als mantelzorger of als gast geïnteresseerd?  U bent altijd welkom om, eventueel samen met uw casemanager, een bezoek te brengen aan de dagbesteding. Hiervoor dien je ons wel te bellen of te mailen zodat we een afspraak kunnen maken.

Aanmelden kan vervolgens via uw casemanager. Wanneer u zich aanmeldt, maken wij een afspraak met u en de mantelzorger en/of casemanager om elkaar te ontmoeten. Dit is bij ons op locatie, zodat we zien of u zich prettig voelt bij ons en wat de verwachtingen omtrent de opvang zijn.

Daarnaast komt voorafgaand aan de deelname meestal een van onze contactpersonen op huisbezoek voor nadere kennismaking. Dit geeft ons de mogelijkheid om noodzakelijke gegevens te registreren en kunnen er afspraken gemaakt worden over de start en locatie van de deelname. Mocht het zo zijn dat er nog geen plek is, wordt de toekomstige gast op een wachtlijst geplaatst.

Zodra de gast bij ons is aangemeld en deelneemt aan de dagbesteding houden wij altijd contact met de gast, familie, mantelzorger en casemanager. We houden u altijd op de hoogte van ontwikkelingen en praten u regelmatig bij.

Mocht het moment daar zijn dat een gast niet meer in onze dagopvang past en een vervolgtraject ingezet dient te worden, is de casemanager hier verantwoordelijk voor. Dit is veelal het geval wanneer er een indiciering naar een dagbesteding of opname verpleeghuis naar een reguliere zorgaanbieder plaatsvindt.

Door de samenwerking met De Zorgboog kunnen wij echter tot op zekere hoogte de zorg voor WMO en/of WLZ geïndiceerde gasten garanderen, totdat de overbruggingsperiode tot opname elders voorbij is. Wij zijn geen zorginstelling maar bieden dagbesteding voor gasten met een vorm van dementie.

Komt u langs? Neem dan hier contact met ons op.